Moni etsiessään tietoa tuotteesta, palvelusta tai yrityksestä hakee tietoa verkosta ja etenkin kotisivuilta. Olet varmaan itsekin etsinyt jotakin tiettyä tuotetta tai palvelua ja päätynyt palvelun tarjoajan kotisivuille. Jos kotisivuilta löytyy vain pelkät yhteystiedot (pahimmassa tapauksessa ei edes niitä) niin todennäköisesti jatkat etsimistä, kunnes löydät sen mitä etsit. Kun löydät palvelun tarjoajan, jonka sivuilta saat vaivattomasti haluamasi tiedon, on sinun helppo tehdä ostopäätös jo vaikka sillä samalla hetkellä. Tulee fiilis vetää ostohousut jalkaan samantien. Myös vertailu on helppoa, kun tarvittava tieto löytyy palveluntarjoajien kotisivuilta.

Kotisivut esittävät nykypäivänä siis suurta roolia ja on ihan viisasta panostaa kotisivujen sisältöön ja ilmeeseen. Kotisivujen käytettävyys ja sieltä löytyvä tieto pitää tehdä niin helpoksi, että ihmiset jaksavat kiinnostua siitä mitä myyt. Kannattaa muistaa, että sosiaalinen media kuten Facebook ja Instagram ei korvaa kotisivuja, vaan ne toimivat kotisivujen tukena ja sosiaalisen median avulla on hyvä pitää asiakkaiden mielenkiintoa yllä.

Kotisivut toimivat omalla tavallaan yritysten käyntikorttina. Se kun usein on se asiakkaan ensikontakti yritykseen. Kotisivujen viesti asiakkaalle pitää siis miettiä tarkkaan. Kotisivujen ei tarvitse olla kalliilla rahalla tehtyjä, jotka sisältävät erilaisia ”kikkailuja”.
On tärkeää, että kotisivuilta käy ilmi, että mitä palveluita edustat ja mitä myyt ja ennen kaikkea, että kotisivut ovat ajan tasalla. Tärkeää siis on, että kotisivuilla on joku kotona 😊

-mira-

Valikko